Pečovatelský dům nabídl pomoc s nákupy všem seniorům

Dům s pečovatelskou službou není v pravém slova smyslu firmou, protože jeho zřizovatelem je město Aš. Protože v něm ale pracuje mnoho naprosto úžasných lidí, kteří si ocenění zaslouží, rádi jejich kolektiv mezi Přátelské firmy přidáváme. Zaměstnanci pečovatelského domu se už od jara roku 2020 potýkají s nelehkou situací, ve které se snaží pomoci překlenout tuto dobu svým klientům a mírnit dopady sociální izolace, která všude okolo panuje. Jejich práce je tak mnohem náročnější než obvykle a i přesto si našli čas a zapojili se do pomoci i všem ostatním seniorům, kterým nabídli možnost nakupování či vyzvedávání léků z lékáren. O tom, jak to probíhalo a stále probíhá, si s námi popovídala za personál paní Šárka Bodorová.
1) Vaše práce není momentálně lehká sama o sobě, jak vás napadlo, že zvládnete ještě navíc pomáhat i ostatním seniorům?
To nebyl momentální nápad, potřeba vyplynula z dané nepříznivém epidemiologické situace,kdy se na nás obraceli jak obyvatelé Aše, tak příbuzní žijící mimo Aš.
2) Byl o nabídku zájem, využívali senioři možnosti vyřídit pochůzky?
Zájem byl veliký. Zájemce z řad obyvatel domu s pečovatelskou službou (DPS) jsme zvládaly samy, seniory a zdravotně postižené z města jsme „předávaly“ paní ředitelce domu dětí a mládeže Sluníčko, která měla v záloze dobrovolníky, většinou z řad studentů.Pomáhali nám i strážníci Městské Policie, kteří rozváželi obědy našim klientům.
132443891_2885550955058328_1845130376458117057_o
3) Co jste pro ně nejčastěji zařizovali?
Nejčastěji jsme zajišťovaly nákupy a různé pochůzky (zejména léky). Ono toho ani víc zajistit nešlo, protože z důvodu onemocnění byly ve službě většinou jen dvě pečovatelky. Ty navíc pečovaly o své stálé klienty. Zájemce o dovoz obědů, kteří potřebovali dovážet obědy jenom krátkodobě po dobu nemoci, jsme odkazovaly na Restauraci u Radnice a U nudle.
4) Pro ty, kdo by si to třeba neuměli představit: jak vypadá takový běžný den pečovatelky či pečovatele?
Každý den mají pečovatelky přesný rozpis, ke kterému klientovi ten den půjdou. Ráno začínají většinou nákupami (nezřídka se stává, že už v 7 hod. stojí pečovatelky před Penny :-). Když roznesou nákupy, vykonávají další nasmlouvané činnosti, např. pomoc při zvládání běžných úkonů o vlastní osobu (tj. pomoc při oblékání, při pohybu ), pomoc při osobní hygieně (tj. ranní hygiena, koupele, výměna inkontinentních pomůcek apod.), pomoc při stravování (dovoz a donáška obědů, podání obědů, příprava jídla apod.), pomoc s chodem domácnosti (tj. s úklidem, s nákupy, zajištěním různých pochůzek, praní prádla apod.).
5) Pomáhali jste nám také s uspořádáním akce Ašákova vnoučata, byli jste to vy, kdo dárečky seniorům roznášel – zkusila byste našim čtenářům zprostředkovat pocity při jejich předávání?
To se nedá popsat, to se musí zažít. Většinou ukápla slzička jak nám, tak obdarovaným.
My děkujeme za rozhovor a hlavně za všechnu práci, kterou Vy i Vaše kolegyně a kolegové děláte a za vše navíc, co si k ní ještě přibíráte! A jelikož společně právě vymýšlíme další možnosti „Vnoučat“, moc se těšíme i na další společné nápady a děkujeme vám všem, že do toho s námi jdete!
 
Dům s pečovatelskou službou Aš
najdete na adrese:
Dlouhá 1, Aš
Kontakty:
+420 724 163 846
pecovatelskasluzba@tiscali.cz
bodorova.sarka@muas.cz
Provozní doba:
Pracovní dny 7:30 – 16:00

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *